60. El trencaclosques de les ciutats romanes
(CS i ESO)√
√ Les activitats marcades amb aquest símbol volen dir que pertanyen a la modalitat d’Obrim una porta a Tarraco. És a dir, aquesta proposta consisteix en què el CdA posa a la disposició dels centres el material didàctic (objectual i escrit) necessari i que desenvoluparà a l’escola o a l’institut un monitor/a format/da des del CdA.
Els alumnes distribuïts en quatre grups comptaran amb quatre trencaclosques, per tal de muntar una ciutat romana, segons els paràmetres establerts en les orientacions.
Objectius
- Conèixer l’estructuració urbanística bàsica d’una ciutat romana.
- Identificar i reconèixer els principals edificis urbans.
- Construir la ciutat romana.
Àmbit curricular:
- Coneixement del medi social i natural.
- Àrea de les ciències socials.
Lloc on es realitza:
- Camp d’Aprenentatge
Nivell educatiu:
- Cicle superior d´educació primària i ESO
Estacionalitat:
- Tot el curs escolar.
Activitat:
Tipus:
- Treball de camp.
Descripció:
- Cadascún dels quatre grups rebrà un trencaclosques (les peces de la ciutat per edificis) que haurà de composar en l’edificació de la seva urbs; un quadern d’anelles amb les fitxes informatives de cada edifici, les quals els donaran les nocions bàsiques de la localització, l’estructura i la funció. En comprovar que la construcció urbana és correcta, els alumnes traspassaran al paper la seva ciutat, mitjançant la confecció adhesivada del puzzle.
Material:
- Quaderns amb les fitxes, quatre trencaclosques en dues dimensions i un en 3D i imatges en paper.
Durada:
- 2h.
Observacions:
- És convenient haver realitzat part del material inclòs a Tàrraco, la ciutat romana (CS) o La ciutat romana de Tàrraco (ESO).
- És aconsellable organitzar els alumnes en quatre grups de treball.
- Aquesta activitat té un cost d’1.5€ per alumne/a.