2. Juguem com jugaven les nenes i els nens romans de Tàrraco
(CM, CS, ESO i Cicles Formatius)*
* Les activitats marcades amb aquest símbol, volen dir que són autònomes. Tanmateix, si envieu la sol·licitud, el CdA us facilita, gratuïtament, el material didàctic, us concerta dia i hora per realitzar la visita, us tramita la sol·licitud per a accedir-hi gratuïtament i us convoca a una trobada de coordinació per informar detalladament de les activitats a realitzar al professorat responsable.
Mitjançant reproduccions i la pràctica del joc, els alumnes coneixen alguns dels aspectes de lleure dels nens romans. Es deixa en préstec durant uns dies una caixa de vímet que conté un centenar de reproduccions de jocs romans, que permetrà a l´alumne/a apropar-se d’una manera lúdica i pràctica a l’antiguitat. Es dóna, a més, un exemplar del material editat sobre la pràctica d’uns 165 jocs clàssics.
√ Si voleu la modalitat d’Obrim una porta a Tàrraco (la proposta consisteix en què el CdA posa a la disposició dels centres el material didàctic (objectual i escrit) necessari que desenvoluparà a l’escola un monitor/a format/da des del CdA), cal que aneu a l’activitat núm. 66. Els jocs romans a l’escola.Objectius
- Conèixer el joc infantil a l’època romana i comprovar-ne la pervivència en els jocs populars i tradicionals.
- Realitzar jocs seguint unes normes inicialment desconegudes i haver d’establir l’adaptació de les condicions del joc a l’època actual.
- Fomentar el joc cooperatiu.
Àmbit curricular:
- Coneixement del medi social i natura. educació artística: visual i plàstica.
- Educació física, matemàtiques, ciències socials, geografia i història.
Lloc on es realitza:
- Un espai tancat i un a l’aire lliure més o menys gran segons el nombre d’alumnes participants, al centre sol·licitant.
Nivell educatiu:
- Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària, ESO i Cicles Formatius.
Estacionalitat:
- Tot el curs escolar.
Activitat:
Tipus:
- Treball de camp.
Descripció:
- Es tracta d’una proposta de treball inclosa en l’aprenentatge actiu, així, els alumnes es converteixen en els protagonistes de l’activitat, tot organitzant i realitzant els jocs, que poden desenvolupar-se en petit o en gran grup. Per mitjà de les reproduccions i de la pràctica del joc, coneixeran alguns aspectes del lleure dels infants romans d’una manera motivadora i viscuda.
Material:
- * S’ofereix el material didàctic per preparar l’activitat, adreçat al professorat i a l’alumnat. Es facilita, en préstec, la reproducció d’un centenar de jocs romans i un quadern explicatiu amb 165 jocs.
Durada:
- * Concentrat en una sessió matinal o en diverses sessions successives.
Desplaçament:
- No n’hi ha.
Observacions:
- * L’activitat està dissenyada de manera que permeti la seva realització autònoma, per part dels professors/es interessats, en el centre, sense necessitat de desplaçaments. El bagul dels jocs s’ha d’anar a buscar i retornar al Camp d’Aprepnentatge, s’ha de tornar en el mateix estat inicial que s’ha fet el préstec, i en el termini fixat.